ALGEMENE VOORWAARDEN EN PRIVACY STATEMENT AVAXA DEBT ADVISORS B.V.

Algemene Voorwaarden Avaxa Debt Advisors B.V.

1. Definities
1. U, u of opdrachtgever: de partij voor wie de Opdracht wordt verricht.
2. Wij, wij of ons of Avaxa: de rechtspersoon Avaxa Debt Advisors B.V., een naar Nederlands recht opgerichte besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, statutair gevestigd te Amsterdam (in Nederland), en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 66402344.
3. Opdracht: de mondelinge of schriftelijke overeenkomst, waarbij wij ons jegens u verbinden werkzaamheden te verrichten.

2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle door ons verleende diensten aan u. Deze algemene voorwaarden zijn tevens bedoeld voor derden, zoals onze opdrachtnemers, aandeelhouders, bestuurders, associate partners en werknemers, die wij bij de uitvoering van de Opdracht inschakelen. Deze derden kunnen een beroep op deze algemene voorwaarden jegens u doen, als waren zij onszelf.

3. Opdracht
1. Alle Opdrachten beschouwen wij als uitsluitend aan ons verstrekt, ook indien een Opdracht expliciet of impliciet of stilzwijgend is verstrekt met het oog op uitvoering door een bepaalde persoon. De werking van artikelen 7:404 BW, 7:407 lid 2 BW en 7:409 lid 1 BW wordt uitgesloten.
2. De door ons aangeboden dienstverlening omvat nadrukkelijk geen juridisch, regulatoir, fiscaal, waarderings-, pensioen, boekhoudkundig of technisch advies en evenmin advies op het terrein van ESG (environmental, social & governmental advies).
3. Wij zullen onze werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van ons mag worden verwacht in de betreffende omstandigheden en in relatie tot de diensten die door of namens ons worden verricht. Wij garanderen niet dat het met de Opdracht beoogde resultaat kan worden bereikt, daar dit van uzelf en derden mede afhankelijk is.
4. Alle schriftelijke of mondelinge informatie of het advies dat wij met betrekking tot de Opdracht aan u hebben verstrekt wordt expliciet ten behoeve van u verstrekt, en is exclusief ter informatie van u. Deze informatie mag niet zonder onze schriftelijke voorafgaande toestemming beschikbaar worden gesteld aan derden of openbaar gemaakt worden, noch kan een derde partij hierop vertrouwen of hieraan rechten ontlenen.
5. Indien wij geen door u ondertekende Opdracht retour hebben ontvangen, wordt de Opdracht geacht tot stand te zijn gekomen onder toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden op het moment dat wij daadwerkelijk met de uitvoering van de Opdracht zijn aangevangen.
6. Wij zijn gerechtigd om bij de uitvoering van haar Opdrachten derde partijen in te schakelen. Wij zullen de nodige zorgvuldigheid in acht nemen bij het inschakelen van derden. Avaxa is nimmer aansprakelijk voor handelingen of tekortkomingen van derden. U machtigt ons bij deze om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van derden namens u te aanvaarden en wij mogen ons ook jegens u op deze aansprakelijkheidsbeperking beroepen indien deze verder zou gaan dan onze eigen aansprakelijkheidsbeperking. Omgekeerd mag iedereen die door ons inschakeld wordt bij de uitvoering van de Opdracht zich jegens u op deze algemene voorwaarden beroepen, alsof zij zelfstandig partij waren bij deze algemene voorwaarden.

4. Informatie
1. Indien in het kader van een Opdracht uw medewerking vereist is, zult u alle gegevens en bescheiden, die wij nodig hebben voor het correct en tijdig uitvoeren van de verleende Opdracht, tijdig en in de door ons gewenste vorm en wijze aan ons ter beschikking stellen.
2. U bent uitsluitend zelf verantwoordelijk voor de omschrijving van de Opdracht en voor de beslissingen die u naar aanleiding en/of (mede) op basis van onze werkzaamheden neemt of wilt nemen.
3. De Opdracht wordt door ons uitgevoerd op basis van (financiële) informatie die aan ons in het kader van de Opdracht ter beschikking wordt gesteld. U staat ervoor in dat de door u verstrekte informatie juist en volledig is. U stemt ermee in dat indien wij in het kader van de Opdracht informatie van derden ontvangen wij er, zonder de noodzaak tot verdere verificatie van die informatie, van uitgaan dat deze informatie juist, accuraat en volledig is.
4. De uit de vertraging in de uitvoering van de Opdracht of gebreken in de uitvoering van de Opdracht voortvloeiende extra kosten en schade, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet in de juiste vorm ter beschikking stellen van de verzochte informatie, faciliteiten en/of medewerkers, zijn voor uw rekening en risico.
5. In de uitvoering van haar Opdracht zijn wij niet verantwoordelijk voor onjuiste of onvolledige financiële, commerciële, fiscale, juridische, technische, boekhoudkundige of andere informatie van of met betrekking tot enige andere partij dan ons noch voor aannames die door deze partijen op basis hiervan worden gedaan in relatie tot de Opdracht.
6. U zult ons, gevraagd en ongevraagd, onverwijld informeren over feiten en omstandigheden die in verband met de tijdige en juiste uitvoering van de Opdracht van belang kunnen zijn, inclusief die feiten en omstandigheden die voor derde partijen van belang kunnen zijn.
7. Op uw verzoek worden door u ter beschikking gestelde gegevens na uitvoering van de Opdracht door ons aan u geretourneerd. Wij houden ter zake van de Opdracht een eigen (elektronisch) werkdossier aan met daarin (kopieën van) naar ons oordeel relevante stukken, dat ons eigendom blijft.

5. Geheimhouding
1. Wij zullen alle informatie die in het kader van de Opdracht door u wordt verstrekt vertrouwelijk behandelen en slechts met voorafgaande, schriftelijke toestemming van u (welke schriftelijke toestemming niet op onredelijke gronden zal worden onthouden) delen met niet op enig moment bij de Opdracht betrokken derde partijen. Genoemde vertrouwelijkheid geldt niet voor (i) een rechterlijke beslissing of besluit van het bevoegde gezag die tot openbaarmaking dwingt op basis van toepasselijk recht of enigerlei regelgeving, (ii) het delen van bepaalde informatie die naar ons oordeel noodzakelijk is voor het voeren van de verdediging in enigerlei procedure en/of onderzoek, of (iii) de informatie die op of na de datum van aanvaarding van de betreffende Opdracht openbaar is geworden anders dan door onrechtmatige openbaarmaking waarvan wij op het moment van openbaarmaking wist of redelijkerwijs hadden kunnen weten dat deze onrechtmatig was.
2. Tenzij sprake is van (inter-)nationale wet- of (beroeps)regelgeving of een rechterlijke uitspraak die u verplicht tot openbaarmaking of tenzij door ons voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend, zult u informatie met betrekking tot de Opdracht, de inhoud van rapporten, adviezen of andere al dan niet schriftelijke uitingen van ons, niet openbaren of aan derden verstrekken. Dit is ook van toepassing indien de Opdracht vervroegd is beëindigd.
3. Wij zijn gerechtigd tot het vermelden van uw naam en het in hoofdlijnen vermelden van de verrichte werkzaamheden aan onze (potentiële) opdrachtgevers ter indicatie van onze ervaring.

6. Honorarium
1. Ons honorarium is exclusief (i) reis en verblijfkosten, (ii) BTW en andere (toekomstige) belastingen en overige heffingen en (iii) kosten gerelateerd aan het inschakelen van derde partijen. Wij zullen de kosten van deze reis- en verblijfkosten, kosten van derden, belastingen en heffingen bij u in rekening brengen.
2. Ons honorarium wordt in een separate overeenkomst schriftelijk overeengekomen. Alle bedragen luiden in euro, tenzij anders wordt overeengekomen.
3. Als na de totstandkoming van de Opdracht, maar voordat de Opdracht geheel is uitgevoerd, factoren die van invloed zijn op het tarief, zoals lonen en/of prijzen en/of belastingen, een wijziging ondergaan, hebben wij het recht om het eerder overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen.
4. Eventuele voorschotnota’s (retainers) gelden als minimum honorarium. In het geval het totaalbedrag van de reeds door ons gefactureerde voorschotnota’s (retainers) het overeengekomen honorarium zou overstijgen dan zal u gehouden zijn elk van de reeds gefactureerde voorschotnota’s (retainers) binnen de overeengekomen betaaltermijn te voldoen. Enige reeds betaalde voorschotnota (retainer) kan door u niet teruggevorderd worden.
5. Tenzij anders overeengekomen, worden facturen aan het einde van de maand verstuurd. De betaaltermijn is 14 dagen vanaf de factuurdatum. Dit is een fatale termijn. Na het verstrijken van deze termijn, bent u in verzuim, en bent u vanaf dat moment, zonder dat een ingebrekestelling nodig is, alle gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso-)kosten, die wij maken of hebben gemaakt in verband met de niet-nakoming door u van uw (betalings)verplichtingen voor uw rekening, zulks met een minimum van € 250,–. Tevens bent u dan de wettelijke handelsrente over het openstaande bedrag verschuldigd.
6. Onze facturen moeten zonder opschorting, inhouding of verrekening betaald worden. Klachten over of bezwaren tegen de hoogte van de ingediende facturen schorten uw betalingsverplichting dus niet op.
7. Indien een factuur niet binnen de betalingstermijn is voldaan zijn wij gerechtigd, nadat wij u daarvan op de hoogte hebben gesteld, onze werkzaamheden ten behoeve van u op te schorten. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die zich voor kan doen als gevolg van deze opschorting van haar werkzaamheden.
8. Wij zijn gerechtigd voor aanvang van de Opdracht een voorschot van u te verlangen. Een dergelijk voorschot zal worden verrekend met de door u te betalen laatste factuur.

7. Beëindiging
1. Partijen kunnen de Opdracht schriftelijk opzeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn, die ten minste twee maanden bedraagt.
2. Partijen kunnen de Opdracht zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen in het geval de wederpartij – al dan niet voorlopig –surséance van betaling wordt verleend, indien ten aanzien van de wederpartij faillissement wordt verleend of indien zijn onderneming wordt geliquideerd of beëindigd.

8. Aansprakelijkheid en vrijwaring
1. Indien bij de uitvoering van een Opdracht zich onverhoopt een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van ons leidt, dan is deze aansprakelijkheid in alle gevallen beperkt tot, ofwel:
a. het bedrag gelijk aan de door ons te ontvangen verzekeringsuitkering plus het eigen risico, indien en voor zover wij voor de desbetreffende schade dekking onder een verzekering genieten; ofwel
b. het bedrag dat gelijk is aan het door ons in het kader van de Opdracht ontvangen honorarium (exclusief success fees en exclusief kosten van derden) vermenigvuldigd met een factor twee (2) en met een maximum van EUR 150.000, indien wij voor de desbetreffende schade geen dekking onder een verzekering genieten en desondanks aansprakelijk zijn.
In geen geval zijn wij aansprakelijk voor strafschade (punitive damages), indirecte schade (zoals bedrijfsstilstand en vertragingsschade), gevolgschade, verlies, personeelskosten en/of gederfde winst.
2. Behoudens aanspraken die het gevolg zijn van onze opzet of bewuste roekeloosheid zijn wij niet aansprakelijk voor aanspraken van derden die u ontvangt uit hoofde van de dienstverlening die in het kader van de Opdracht is verleend, inclusief aanspraken met betrekking tot redelijke kosten van juridische ondersteuning.
3. U vrijwaart ons ter zake alle aanspraken van derden die zich voor mochten doen ten gevolge van het niet of niet correct nakomen van enige verplichting door u uit hoofde van de Opdracht en/of deze Algemene Voorwaarden, tenzij u aantoont dat de schade geen verband houdt met verwijtbaar handelen of het nalaten daarvan dat u is aan te rekenen dan wel is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Avaxa. Deze vrijwaring wordt mede bedongen ten behoeve van de door ons voor de uitvoering van de Opdracht ingeschakelde (bestuurders van) aandeelhouders, bestuurders, associate partners of werknemers van ons en van derden, die elk een rechtstreeks beroep op deze vrijwaring kunnen doen.
4. Het recht van compensatie vervalt één kalenderjaar na het zich voordoen van de gebeurtenis waaruit de schade, waarvoor wij aansprakelijk zouden zijn, is voortgekomen.

9. Internetgebruik
Partijen kunnen met elkaar communiceren via elektronische communicatiemiddelen. Partijen erkennen dat aan het gebruik van elektronische communicatiemiddelen risico’s zijn verbonden zoals – maar niet beperkt tot – vervorming, vertraging, onderschepping, manipulatie en virussen. Partijen stellen hierbij vast jegens elkaar niet aansprakelijk te zullen zijn voor schade die eventueel voortvloeit voor één of ieder van hen ten gevolge van het gebruik van elektronische communicatiemiddelen. Dat geldt eveneens voor het gebruik dat wij van elektronische communicatiemiddelen – ongeacht de vorm daarvan – maken in onze contacten met derden waaronder begrepen de (Nederlandse) belastingdienst(en). Partijen zullen al hetgeen redelijkerwijs van elk van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voornoemde risico’s.

10. Taal
Deze Algemene Voorwaarden zijn in de Nederlandse en in de Engelse taal beschikbaar. Ingeval van enig geschil over de inhoud of strekking van deze algemene voorwaarden zal de Nederlandse tekst bindend zijn.

11. Persoonsgegevens
Wij zijn de verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in het kader van haar dienstverlening. Wij verwerken persoonsgegevens in overeenstemming met haar Privacy Statement.

12. Toepasselijk recht en geschillen
De rechtsverhouding tussen u en ons is onderworpen aan Nederlands recht. Eventuele geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.

Privacy Statement

Disclaimer

Onderstaande informatie is van toepassing op ieder gebruik van onze webpagina http://avaxa.nl/. Door het gebruik van de website verklaart u deze voorwaarden te hebben gelezen en gaat u ermee akkoord daaraan gebonden te zijn. Hierop is Nederlands recht van toepassing en is de rechtbank Amsterdam exclusief bevoegd.

Onze website heeft een informatief karakter. Er kunnen op geen enkele manier rechten aan worden ontleend. Wij aanvaarden in geen enkel geval aansprakelijkheid voor eventuele schadelijke gevolgen van het gebruik van de website of van informatie die op de website beschikbaar is.

Onze website bevat hyperlinks naar websites van andere partijen en social media buttons. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze websites of de diensten van betreffende social media platforms. Evenmin zijn wij verantwoordelijk voor het privacybeleid en het gebruik van cookies op die websites en social media platforms.

Intellectuele eigendom

Tenzij anders kenbaar gemaakt, zijn wij eigenaar van alle informatie weergegeven op haar website, waaronder begrepen alle auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten.

Privacyverklaring

Wij respecteren de privacy van bezoekers van onze website en van onze cliënten. Wij dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), Uitvoeringswet AVG (UAVG) en de Telecommunicatiewet (Tw) stellen.

Wie is verantwoordelijk?

Wij zijn de ‘Verwerkingsverantwoordelijke’ in de zin van de AVG voor de verwerking van persoonsgegevens in de navolgende situaties:
• De verwerking van persoonsgegevens in het kader van adviseur-cliëntrelatie met Avaxa of potentiële cliënten met wie wij contact hebben gelegd of contact wenst te leggen;
• De verwerking van persoonsgegevens van bezoekers van onze website(s);
• De verwerking van persoonsgegevens van ontvangers van onze promoties, nieuwsbrieven en commerciële e-mails;
• De verwerking van alle andere persoonsgegevens met betrekking tot personen die contact opnemen met ons.

Voor onze partners, werknemers, associate partners, uitzendkrachten, inleenkrachten, student-stagiaires, en sollicitanten is een ander beleid van toepassing.

Wat voor soort persoonsgegevens verwerkt Avaxa?

Wij verwerken persoonsgegevens die u zelf aan ons hebt verstrekt, persoonsgegevens gegenereerd tijdens uw bezoek aan de website en persoonsgegevens die ons heeft mogen ontlenen aan andere bronnen, zoals social media platforms.

Doeleinden

Wij gebruiken uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden:
• Het uitvoeren van een overeenkomst waarin u ons een opdracht hebt verstrekt tot het leveren van onze diensten;
• Het nakomen van wettelijke verplichtingen;
• Het onderhouden van contact met u;
• Het verbeteren van onze product- en dienstinformatie en het uitvoeren van gerichte marketingacties;
• Het uitvoeren en analyseren van cliënttevredenheidsonderzoeken;
• Het maken van gebruikersstatistieken van onze website;

Gronden van de verwerking van persoonsgegevens

Wij verwerken de persoonsgegevens uitsluitend op grond van een van de rechtsgronden genoemd in artikel 6 lid 1 AVG.

Persoonsgegevens delen met derden

Soms is het nodig uw persoonsgegevens met derden te delen. Dat kan – afhankelijk van de omstandigheden van het geval – noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Ook zijn er wettelijke verplichtingen die ertoe strekken dat persoonsgegevens aan derden worden doorgegeven.

Indien een rechtelijke uitspraak ons verplicht tot het verstrekken van persoonsgegevens aan derden, zullen wij daaraan dienen te voldoen.

Uw persoonsgegevens worden niet met derden gedeeld voor commerciële doeleinden. Hierop bestaat één uitzondering. Soms organiseren wij met een andere organisatie een gezamenlijke activiteit, zoals een event of seminar. In dat geval worden uitsluitend de noodzakelijke contactgegevens uitgewisseld.

Persoonsgegevens kunnen voorts aan derden worden verstrekt, bij een reorganisatie of fusie van onze onderneming of de verkoop van (een deel van) onze onderneming.

Bewaartermijn

Wij bewaren persoonsgegevens die zij verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor het doel van de verwerking dan wel op grond van de wet is vereist.

Beveiliging

Wij zorgen voor passende technische en organisatorische (beveiligings)maatregelen van de persoonsgegevens die zij onder zich heeft, in overeenstemming met de daarvoor geldende wettelijke eisen en richtlijnen.

Gebruik van cookies

Wij maken op onze website gebruik van technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Bij het eerste bezoek aan de website wordt via een melding in het beeldscherm uw uitdrukkelijke toestemming gevraagd voor het gebruik van deze cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen. U hebt altijd de mogelijkheid om cookies weer van uw harde schijf te verwijderen. Daarnaast kunt u cookies uitschakelen via uw browser.

Google Analytics

Wij maken gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken en hoe effectief onze Adwords-advertenties bij Google zoekresultaatpagina’s zijn. De verkregen informatie wordt, met inbegrip van het IP-adres van uw computer, overgebracht naar Google. Google slaat dit op servers in de Verenigde Staten op. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie, alsook het specifieke privacybeleid van Google Analytics.
Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de websites aan ons te kunnen verstrekken en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.

Vragen of klachten?

Iedere persoon kan op basis van de AVG bepaalde rechten uitoefenen ten aanzien van zijn of haar persoonsgegevens. Zo hebt u in bepaalde gevallen het recht tot inzage, rectificatie en verwijdering van persoonsgegevens. Ook kunt u in bepaalde gevallen bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens of vragen dit gebruik te beperken. In bepaalde gevallen kunt u zelfs uw gegevens opvragen en meenemen naar een andere partij. Neemt u daarvoor contact met ons op.
Wijzigingen in de Privacy Statement

Wij behouden ons het recht voor om deze ‘privacy statement’ op ieder gewenst moment en om welke reden dan ook aan te passen of te wijzigen.